Lite tänkar och bra citat om Livet, Kärlek & Vänskap!!

Ordet vänskap
& betydelsen av vänskap kan nog vara väldigt olika för oss alla.
Under senaste tiden har jag lagt mycke tid & funderingar just över
ordet vänskap & vad de betyder för mig.
När jag tänker på vänskap tänker jag speciellt på
kärlek, omtanke,
medkänsla, uppskattning, vårda, ge, förtroende, tilllit & drömmar.

Dom orden innehåller bra & riktig vänskap för mig.
Man kan lite säga att ordspråket & citatet
"I nöd & lust"
gäller inte bara vid äktenskap utan också vid vänskap.



Varför ska man vara rädd att göra bort sig?
Varför ska man vara rädd att folk inte ska tycka om en för den man e?
Äkta vänner älskar dig för den du e, med brister och bra egenskaper.
Vänskap handlar inte bara att hitta personer som du har roligt med och som ger dig nått bara
utan om att finnas där även när dom gör bort sig, visar sina brister.

Som citatet:
Älska mig när jag förtjänar det minst,
för det e då jag behöver det som mest!!



Under de 3 åren av mitt liv har jag fått stor kunskap om just vänskap,
Man kan säga att jag varit i "Nöden" och i "lyckan" & mina vänskaps band har satts
lite på "prov", på så sett att jag har
verkligen fått veta när vänskapen är på riktigt.
Vilka vänskapsband som fortfarande finns kvar, som ställer upp,
som finns till & Vilka som inte dömer!
Och speciellt vilka som stannar i NÖD & LUST!!

De finns många ordspråk & citat om vänskap, just detta tycker jag om

"Behandla andra så som du själv vill bli behandlad"
Jag kanske inte alltid själv har varit den bästa vännen & följt dessa
ord till hundra procent, Men dom finns inom mig & jag försöker!


Ordet Kärlek...

Kärlek för mig innehåller både, vänskap, familj och mannen i mitt liv.
Jag har 2 underbara bröder och en mamma som jag inte skulle ha klarat mig utan i mitt liv.
Hade inte varit den jag e idag om jag inte hade haft henne vid min sida.
Och utan mina bröders starka åsikter och moral så hade jag hamnat snett i livet.

Jag träffade mannen i mitt liv för snart 2 år och 1/2 år sen.
Jag hade gett upp på kärlek, då jag hade gått igenom massa skit dom senaste åren då.
Men så kom han och jag e lyckligt lottad.
Vi passar varandra som handen i hansken. <3

Kärlek = I Nöd & Lust.
Alltså Vänskap, Kärleken, Familj = I Nöd & Lust.



Ordet Livet..
Det e inte lika lätt att definera, jag tycker man ska ta vara på allt man har och allt man får.
Allt händer av en anledning oavsett om det känns så elelr inte vid vissa tidpunkter.
Jag tror att det e meningen att vi ska träffa exakt dom människorna man träffar i livet, för alla erbjuder dig något, oavsett om det e nått dåligt eller bra.
Så lär du dig nått av det. Och kommer garanterat att ha nytta av den lärdomen någon gång i livet.
Jag har gått igenom mycket skit i livet.
Men jag har även fått massa underbara saker.
Jag har svårt att vara glad för det jag har, jag fokuserar mycket på allt dåligt som händer, och det tar så mycket energi ifrån än. så jag har börjat att vara glad för det jag har.



Så saker jag e glad för:
Min fästman Johan, och den fina familj han har.
Mina bröder Jannis och Andreas.
Mina 3 underbara brorsbarn Elina, Alexander & Alicia.
Min starka och bästa mamma Agnetha.
Mina arbetskamrater som nu e nära vänner, Filippa och Sofia.
Och mina bästa vänner från, vi står fortfarande vid varandras sida efter allt vi gått igenom:
 Linda Wiksten, Olivia Eraso, Jenny Swärd, Camilla Roselin Och Åsa Frovall.
Och mina bästa vänner här hos mig: Lina Sylvander, Pauline Amso, Marina Gullberg, Lojsan Ruman.

Sen har jag många människor runt mig som har stor betydelse, som en ny vänskap i Madde, och mina grabbar i Vaxholm, mina halvgrekinnor :)
Och mina vänner i k-hamn som jag har många minnen med och som jag alltid kommer att ha i mitt hjärta. Vi hade alla en jobbig uppväxt i det samhället men vi hade sjukt roligt ihop :)

Sen såklart så sörjer jag förlorade vänskaper, där både jag och den andra kunde ha gjort andra val. Men jag måste säga att jag inte respekterar människor som bara
e runt en människa när den mår bra, när den e den som gör så det händer roliga saker och
man får bra energi från den personen.
Och sen sticker så fort den personen hamnar i en svacka eller visar sina brister.
Everyone makes misstakes......
Think about that when your are the one making them..

Nu e väl alla trötta på att läsa allt jag skriver.
Jag e fortfarande väldigt sjuk idag och ska fortsätta ligga i soffan och springa och spy ibland :)
Ha en toppen helg allihopa..

Glöm aldrig att alla mår dåligt, alla behöver en kram, alla gör bort sig, ge folk fler chanser.










Kommentarer
Postat av: pillan

well written !

2011-10-22 @ 21:42:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu