We loooooveee Koh Samui :-). Sorry att jag...

We loooooveee Koh Samui :-). Sorry att jag ej har uppdaterat men detta e första hotellet vi har internet på och jag skrEv ett långt inlägg igår som försvann! Det har hänt mycket sen sist. Vi va i Kuala Lumpur och det va så sjukt mycket varmare än Penang. Herregud! Jag klagar inte men vi va ej beredda på det!!! Petrona Towers e mäktiga i verkligen!! Vi kunde dock inte åka upp i dom, då alla biljetterna redan va slutsålda. Vi va på ett Äventyrs ställe som hade 5 olika parker: adventure park, wild life park, waterpark, scream park och extreme park. Va riktigt roligt. Sen blev det allt detta med jordbävningen så det blev oroligt, man visste liksom ingenting. Och tack alla ni som oroa er. Man märker verkligen vilka som bryr sig. Men vi kände inte av nått och allt e br här i Thailand nu :-). Sen börja skiten hända. Haha!! Vi tog tåget till flygplaten, men hamnade på fel flygplats, och dom ville ej släppa igenom oss så vi kunde ta en taxi. Så vi åkte till där vi kunde ta en buss för att ta taxi där istället. Men där går det ej taxibilar såklart. Så vi kom till flygplatsen precis när flyget går. Inga fler flyg skulle gå :-(. Men vi fick tag i biljetter till Bangkok. När vi kom dit så sa dom att vi ej kunde komma vidare. Men Bangkok airways fixade så vi fick springa till ett plan. Äntligen kom vi till Koh Samui. Vi älskar det här. Helt underbart. Hotellet ligger vid havet och har 3 pooler. Vi köpte vattenpistoler och hoppa in i kriget :-). Då det e så thailand firar sin nyår. Igår va självaste nyåret sangkran. Det va beachparty på vårat hotell. Va fullt med folk, gratis BBQ och vattenkrig och alkohol. Hade roligt tills polisen kom och bad djn stänga av musiken vid kl 24. Men men roligt i 2 dagar hade vi iaf :-). Idag har vi solat och just nu e det strömavbrott på ön. Efter det blir det iaf god mat ocv massage :-) hörde att våren har kommit till sverige! Njut så ses vi på uteserveringarna i maj :-)

Postat av: Sofia

Gumman!! Gud va ni råkar ut för saker, haha! Men tur att allt har löst sig och att ni mår bra! Våren har tyvärr inte kommit hit till Stockholm iaf då det har vart snöstorm i några dagar, och sen så sjukt mycket slask nu :/ jättekul!! Är lite avundsjuk på er, men bara lite ;) hahahah! Saknar dig, vi hörs <3 pusss